Днепропетровский национальный исторический музей

Добридень, музей! (театралізоване заняття в музеї для дітей 6-7 років)

МЕТА:

  1. 1. Ввести поняття «музею» як соціального інституту.
  2. 2. Навчити відрізняти музеї за фахом.
  3. 3. Познайомити з різними напрямками діяльності музею.

МЕТОД: театралізація

(Група дітей заходить у білий зал. Їх зустрічає богиня історії Кліо. Вона вдягнена в хітон, в руках – книга, як символ мудрості, історії. Весь її вигляд виказує покровительку Музи історії, яка зійшла з картини Ботічеллі.)

КЛІО: Добридень, діти! Сьогодні ви відкриваєте двері в дивовижний світ, повний загадок і знахідок, у світ історії. Я буду вашим провідником, мене звуть Кліо. Правда незвичайне ім’я? (Діти відповідають).

КЛІО: (говорить загадково) А справа в тому, що я народилася в Древній Греції. Придумали мене дуже-дуже давно, і доручили мені створити і зберігати історію. Я – Велика Покровителька Історії. Діти, чи знаєте ви, як називається будинок, в якому ми з вами знаходимось? (Діти відповідають) Так, музей. А що означає слово «музей»? (Діти пояснюють значення цього слова)

КЛІО: В Древній Греції люди побудували прекрасний храм, в якому, як вони вважали, повинні були жити МУЗИ — покровительки науки, мистецтва, театру, музики, поезії. Цей «храм муз» люди називали «МУЗЕОН». Пізніше люди почали збирати і зберігати коштовні і пам»ятні речі – картини, одяг, книги, листи, фотографії, тощо. І в наш час цікаві речі, які розповідають про нашу Батьківщину, про відомих людей зберігають в музеях. Музеї бувають різні. А як називаються музеї, в яких збирають і показують картини. (Художні) А як ми називаємо музеї, які розповідають про тварин, де збе­рігаються колекції метеликів, жуків… (Зоологічні) Є музеї, присвячені одній людині. В нашому місті це, наприклад, меморіальний будинок-музей Д.І.Яворницького. Є музеї на заводах, фабриках, школах. А у вашій школі є музей? (Діти відповідають) А як називається наш музей? (Історичний) Так, наш музей — історичний. Він розповідає про наш край, про те, що було тут з давніх давен, як раніше жили люди, як змінювалось їх життя протягом всієї історії. Споруда, в якій ми знаходимось, була побудована спеціально для зберігання речей, зібраних любителями старовини. І тепер в музеї ви можете побачити експонати, які розповідають про життя у всьому його розмаїтті. Важливо знати на чому їздили раніше, який одяг носили, які були знаряддя праці, як були озброєні люди. Про все це можна дізнатися в музеї, прекрасному храмі історії. Допоможуть нам в мандрівці наукові співробітники і екскурсоводи.
Отже, розпочинаємо нашу мандрівку. Давайте всі разом скажемо: «Раз, два, три… Історія, нам двері відчини!”. (Діти хором повторюють фразу) Як речі потрапляють у музеї нам розповість…(представляє співробітника музею).
(Науковий співробітник розповідає про збиральницьку роботу, показує фотографії і музейні предмети)

КЛІО: Зібрані співробітниками речі зберігаються у спеціальних кімнатах-сховищах. І зараз ми відправимося у мандрівку, пройдемо по лабіринту, заглянемо у кладові і сховища. (Організовано група спускається у приміщення фондів і зупиняється біля дверей з сигналізацією і переговорним обладнанням)

КЛІО: Ці двері не прості, а чарівні, і щоб ми потрапили у казкові кімнати з їх нечуваними багатствами, давайте всі разом скажемо наші заповітні слова: ”Раз, два, три…Історія, нам двері відчини” (Діти хором повторюють фразу. Двері відчиняютьсяі діти проходять у фонди, вони знайомляться з деякими сховищами. В цьому їм допомагають співробітники фондів)

КЛІО: Найцікавіші музейні речі знаходяться в залах музею, і їх показують відвідувачам. Музей можна подивитися самому. Але краще, коли вам розповідають і показують, тобто ведуть екскурсію. Зараз з екскурсоводом ми пройдемо у залу сивої давнини – залу археології. (Група проходить у І залу. Екскурсовод розповідає про 3-4 експонати. Потім діти виходять у білу залу, де на них чекає Кліо.)

КЛІО: Ось і закінчилася ваша перша мандрівка по історичному музею. Що вам більш за все запам?яталось? (Діти відповідають)
Мені приємно, що вам сподобалось у моєму храмі. Мені здається, що ви ще не раз скажите біля його дверей слова “Раз, два, три…Історія, нам двері відчини.” Я хочу запропонувати вам домашнє завдання. Зробіть малюнок на тему “Що я бачив в музеї”.
До побачення, до нових зустрічей

Автори: Капустіна Н.І. — директор ДІМ, Бондаренко Л.І. — методист ДІМ

Джерело: Музей і відвідувач: методичні розробки, сценарії, концепції. — Дніпропетровськ: АРТ-ПРЕС, 2005. — 148 с.



Hosting Ukraine Проверка тиц